نوشته شده توسط : محسن احمدی

آزمون آی مت (IMAT) با همکاری چندین موسسه بین المللی و داخلی از جمله وزارت آموزش ایتالیا (MIUR)، مرکز ارزیابی آزمون پذیرش کمبریج (Cambridge Assessment Admission Testing) و مرکز آزمون های پذیرش دانشگاه بریتانیا (Admission Test for universities) برگزار می شود.

با توجه به کیفیت بالای آموزشی و هزینه های پایین زندگی در کشور ایتالیا، سالانه هزاران داوطلب در بیش از 20 کشور جهان اقدام به ثبت نام و شرکت در این آزمون می کنند. شرکت در آزمون آیمت (IMAT) مزایای بسیاری را برای دانشجویان متقاضی پذیرش تحصیلی فراهم می کند. یکی از فرصت های بسیار مناسبی که به واسطه کسب نمره قابل قبول در آزمون آیمت (IMAT) برای دانشجویان ایجاد می شود، افزایش شانس پذیرش از دانشگاه های برتر ایتالیا است.

از طرف دیگر کسب نمره قابل قبول در این آزمون می تواند شانس یافتن شغلی مناسب بعد از فارغ التحصیلی را افزایش دهد و موجبات پیشرفت شغلی را برای فارغ التحصیلان دانشگاهی فراهم کند. در نهایت کسب نمره بالا در آزمون آیمت (IMAT) شانس دانشجویان برای بدست آوردن بورسیه تحصیلی کامل (Fully Funded) را ارتقاء می دهد.

دانشجویان با کسب نمره بالا در آزمون آیمت (IMAT) می توانند توانمندی های خودشان در رشته های علوم پزشکی را به صاحبان کسب و کارها و اساتید در محیط دانشگاهی نشان دهند. بنابراین چنانچه قصد ادامه تحصیل در ایتالیا در رشته های پزشکی، دندانپزشکی، جراحی، داروسازی و غیره را دارید حتما کسب نمره بالا در آزمون آیمت (IMAT) را اولویت کار خودتان قرار دهید.

برخلاف آزمون های بین المللی مثل تافل (TOEFL) یا جی آر ای (GRE) که به صورت مداوم در طول یک سال برگزار می شوند، آزمون آیمت (IMAT) تنها در یک زمان مشخص فرآیند ثبت نام آن انجام گرفته و برگزار می شود. زمان ثبت نام این آزمون معمولا در تیرماه هر سال بوده و در شهریور ماه (سپتامبر) برگزار می شود. لازم به ذکر است زمان ثبت نام و برگزاری آزمون به هیچ عنوان تمدید نمی شود و دانشجویان می بایست در موعد مقرر اقدام به ثبت نام و شرکت در آزمون کنند.

همانطور که پیشتر بیان کردیم در حال حاضر آزمون آیمت (IMAT) جنبه بین المللی پیدا کرده و در بیش از 20 کشور جهان برگزار می شود و تعدادی از این کشورهای سرشناس عبارتند از آمریکا، کانادا، انگلستان، آلمان، برزیل، هلند، ایتالیا، مصر، قبرس، فرانسه، چین، سوییس، یونان، هنگ کنگ، اسپانیا، پاکستان، ترکیه، امارات و لهستان است. بنابراین یکی از بهترین و مناسب ترین گزینه ها برای دانشجویان ایرانی، کشور امارات متحده عربی است. چرا هزینه و زمان رفت و آمد به نسبت سایر کشورها پایین تر و مطلوب تر است.

برای اطلاع از شرایط آزمون و کسب اطلاعات می توانید به آدرس های زیر مراجعه کنید:

www.universitaly.it

www.admissionstesting.org

www.miur.gov.it

 

آزمون آیمت (IMAT) ممکن است 4 ساعت زمان ببرد و پس از آن شما رسید ثبت نام آزمون برای پیگیری های بعدی از جمله دریافت نمره و مشاهده نتایج را دریافت خواهید کرد. لازم به ذکر است کسب نمره عالی در آزمون آیمت (IMAT) کار بسیاری دشواری است، بنابراین بعد از اعلام نتایج نگران نباشید و تا اعلام لیست تکمیل ظرفیت های دانشگاه صبور باشید چرا که بسیاری از افرادی که در آزمون آیمت (IMAT) شرکت می کنند تا مرحله ثبت نام در دانشگاه پیش نمی روند و ممکن است جای خالی بیشتری برای شما باز شود.

سوالات آزمون آیمت (IMAT) به طور کلی در دو بخش اصلی قرار می گیرد.

بخش اول شامل استدلال منطقی و اطلاعات عمومی (Logical reasoning and General knowledge) است که 22 سوال را در بر میگیرد. سوالات این بخش بر روی چند موضوع مختلف از قبیل مهارت های عمومی در حل مسئله، فهم داده ها، تحلیل و نتیجه گیری و در نهایت اطلاعات عمومی تاکید دارد.

این بخش 12 سوال عمومی و 10 سوال استدلال منطقی را در برمیگیرد. بخش دوم آزمون دانش علمی (Science Knowledge) تمرکز دارد که مجموعا 38 سوال را در خود جای داده است. از مجموع این 38 سوال، 18 سوال مربوط به درس زیست شناسی، 12 سوال شیمی، 8 سوال ریاضی و فیزیک می باشد. مجموعا 100 دقیقه فرصت دارید که به این 60 سوال پاسخ بدهید و در نهایت نتایج آزمون بر اساس میزان پاسخ های صحیح ارائه می شود.

 

سیستم نمره دهی آزمون آیمت (IMAT) بدین گونه است که هر پاسخ صحیح 1.5 نمره، هر پاسخ غلط منفی 0.4 نمره و هر سوال بدون پاسخ 0 نمره خواهد داشت. نتایج بدست آمده توسط همه داوطلبان در سایت وزارت آموزش ایتالیا (MIUR) قابل بررسی و مشاهده است. توجه داشته باشید که حداکثر نمره بدست آمده در این آزمون 90 و حداقل نمره قبولی 20 می باشد.

 

برای ثبت نام در این آزمون می بایست 164 دلار و یا 130 به صورت آنلاین از طریق وبسایت universitaly.it پرداخت کرده و فرآیند ثبت نام خودتان را تکمیل نمایید. یکی از مهمترین روش های برای آمادگی در آزمون آیمت (IMAT) استفاده از سوالات طراحی شده در سال های قبل است که از طریق آنها می توانید با فرمت و چگونگی ساختار سوالات بیشتر آشنا شوید.

 

از طرف دیگر شرکت در آزمون های مجازی در وبسایت ها و شبیه سازی شده در موسسات آموزشی نیز می تواند به شما در درک بهتر ساختار سوالات کمک کند.

 

 

https://www.goftino.com/c/V8gUw6

گفتگوی بر خط (آنلاین)-همین الان سفارش دهید



:: برچسب‌ها: آزمون آی مت (IMAT)، سیستم نمره دهی آزمون آی مت، نمونه آزمون های آی مت ,
:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 خرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن احمدی
  • طراحی مدل بهینه آموزش الکترونیکی آموزش های کوتاه مدت
  • بررسی رابطه مدیریت دانش و فناوری اطلاعات در سازمان …
  • بررسی تاثیر مدیریت دانش و فناوری اطلاعات درارتقاء بهره وری سازمان …
  • نقش فناوری اطلاعات در مدیریت زنجیره تأمین در سازمان …
  • بررسی رابطه فناوری اطلاعات و توانمندسازی منابع انسانی در سازمان …
  • بررسی رابطه فناوری اطلاعات و ساختار سازمانی
  • ارزیابی عملکرد IT سازمان … با BSC یا ...
  • ارزیابی عملکرد IT سازمان … با BSC یا DEA
  • ارزیابی عملکرد IT سازمان … با رویکرد تلفیقی BSC و DEA
  • موانع استفاده از تجارت الکترونیک
  • شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر بر پرداخت الکترونیک (Mobile payement)
  • مدیریت بهینه ارتباط با مشتری با رویکرد فازی
  • بررسی نقش داده کاوی در مدیریت دانش سازمان
  • بررسی رابطه آموزش از طریق تلفن ‏همراه و نگرش دانشجویان
  • بررسی رابطه آموزش از طریق تلفن‏ همراه و رضایت دانشجویان
  • سنجش کیفیت آموزش در سیستم های آموزش الکترونیکی و استفاده از داده کاوی جهت افزایش کیفیت آموزش در این سیستم ها
  • بررسی تأثیر بازی رایانه‌ای بر نگرش و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان
  • بررسی موانع استفاده بهینه از فناوری اطلاعات در سازمان …
  • بررسی و اولویت بندی موانع استقرار MIS در سازمان
  • طراحی مدلی جهت ارزیابی عملکرد سازمان با رویکرد MIS
  • بررسی اثربخشی MIS سازمان …
  • بررسی نقش فناوری اطلاعات در سازمان …
  • بررسی استراتژی های مدیریت دانش با عملکرد سازمان
  • امکان سنجی اجرای یادگیری سیار در دانشگاه ها
  • ارتقاء ساختار سایت بر اساس الگوهای دسترسی متناوب کاربر
  • کاربرد فناوری اطلاعات در آموزش زبان
  • فن آوری اطلاعات و سیستم های مدیریت کیفیت
  • ارزیابی آمادگی و بلوغ سازمان … جهت اجرای برنامه انبار داده
  • بررسی رابطه نگرش معلمان نسبت به کاربرد فناوری های آموزشی در فرآیند تدریس و انگیزه تحصیلی دانش آموزان
  • بررسی تاثیر فناوری اطلاعات بر کارایی (فنی، مدیریتی و پرسنل) در سازمان …
  • نقش مدیریت روابط مشتریان الکترونیکی در بازاریابی اینترنتی
  • استفاده از تکنیک داده کاوی (DATA MINING) در بهبود مدیریت روابط مشتری در سازمان …
  • مدلسازی افزایش موفقیت برنامه ریزی استراتژیک فناوری اطلاعات و ارتباطات
  • نقش فناوری اطلاعات در ارتقاء بهره وری در سازمان …
  • تدوین استراتژی بهینه فناوری اطلاعات و ارتباطات در سازمان … با استفاده از ماتریس SWOT
  • شناسایی و رتبه بندی معیارهای یک سیستم یادگیری موفق برای اجرای از راه دور
  • طراحی مدل امکان سنجی، سنجش و ارزیابی اقتصادی سیستم یادگیری الکترونیکی و قیاس با یادگیری سنتی در شرکت …
  • شناسایی و وزن دهی معیارهای ارزیابی کیفیت آموزش مجازی و رتبه بندی مراکز آموزش الکترونیک با استفاده از تکنیک های تصمیم گیری چند معیاره (AHP,TOPSIS, ELECTRE)
  • شناسایی و وزن دهی معیارهای ارزیابی کیفیت آموزش مجازی و رتبه بندی مراکز آموزش الکترونیک با استفاده از تکنیک های تصمیم گیری چند معیاره فازی (FAHP,FTOPSIS)
  • بررسی و تحلیل الگوهای طراحی آموزش مجازی مشهور و ارائه الگوی بهینه
  • طراحی مدل بهینه سنجش میزان آمادگی (دانشگاه یا سازمان…) به منظور استقرار سیستم یادگیری الکترونیکی
  • تدوین مدل جامع ارزیابی عملکرد و سنجش اثربخشی سیستم های آموزشی مجازی در دانشگاه …
  • ارزیابی آمادگی استقرار یادگیری الکترونیکی بر پایه چهار عامل فنی، فرهنگی، منابع انسانی و ساختاری در سازمان ….
  • کاربرد داده کاوی در حوزه بازاریابی با نگرشی بر رفتار مشتریان
  • کاربرد داده کاوی در مدیریت ارتباط با مشتری
  • کاربرد داده کاوی در رتبه سنجی اعتباری مشتریان
  • کاربرد داده کاوی در مهندسی و طراحی مجدد فرایندها
  • کاربرد داده کاوی در مدیریت پروژه
  • کاربرد داده کاوی در بهینه سازی زنجیره
  • الگوهای ایده آل همسویی (Alignment) استراتژیک IT و عملکرد تجاری
  • تدوین مدل سنجش موفقیت برنامه ریزی استراتژیک فناوری اطلاعات سازمان
  • شناسایی و اولویت بندی استراتژی های مدیریت دانش در سازمان با منطق فازی
  • بررسی رابطه عوامل سازمانی (ساختار سازمان، فرهنگ سازمان و سبک رهبری) موثر بر موفقیت اجرای برنامه های IT سازمان
  • بررسی نقش مدیریت دانش در تبیین استراتژی های منابع انسانی سازمان …
  • بررسی رابطه رهبری تحول آفرین و عملکرد IT سازمان
  • بررسی رابطه بین سبک های مدیریت تحول و عملکرد IT سازمان ...
  • بررسی رابطه بین سبک های مدیریت تعارض و عملکرد IT سازمان ...
  • بررسی رابطه بین توانمندسازی منابع انسانی و فن آوری اطلاعات
  • رابطه تعهد سازمانی و مدیریت دانش سازمانی
  • مدیریت مشارکتی و استراتژی های فن آوری اطلاعات سازمانی
  • ارزیابی عملکرد IT سازمان با رویکرد کارت امتیازی متوارن BSC

 

https://www.goftino.com/c/V8gUw6

گفتگوی بر خط (آنلاین)-همین الان سفارش دهید



:: برچسب‌ها: موضوعات پیشنهاد شده برای پایان نامه رشته های مدیریت، عناوین پایان نامه رشته مدیریت، مدیریت ,
:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 خرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن احمدی

 

  • بررسی و تحلیل واقع گرایی و نمادگرایی در ادبیات منظوم دفاع مقدس
  • تحقیق و بررسی جنبه‌های ادبی و عرفانی در دیوان امیر خسرو دهلوی
  • مقایسه بین جلال‌الدین محمد مولوی دویلیام بلیک از نظر عرفانی و ادبی
  • بررسی و تحلیل زبانشناختی شعر نیما با تاکید بر نظریه مکتب فرمالیسم
  • بررسی جنبه‌های زیبایی شناختی شعر کلیم کاشانی (بر اساس غزل)
  • منطقه بلخ در متون ادب فارسی با تکیه بر شاهنامه و تاریخ بیهقی
  • سیمای جامعه در اشعار شاعران آذربایجان (قطران تبریزی، مجیرالدین بیلقانی، فلکی شروانی، خاقانی و نظامی)
  • تحلیل و مقایسه درون مایه در شعر پروین اعتصامی و فروغ فرخزاد
  • مضامین اخلاقی در اشعار شاعران دوره مغول
  • نکوهش شاهان در شاهنامه فردوسی
  • شاعران پارسی گوی شیعه تا اواخر قرن هفتم
  • نقد و بررسی طنز، هجو و هزل از مشروطه تا ...
  • بررسی مجالس المومنین، بررسی نظریات قاضی نوراله شوشتری پیرامون شعرای فارسی زبان
  • بررسی نثر فارسی در دوره صفویه پیرامون سبک عراقی در شعر فارسی
  • مفاتیح الاعجاز فی شرح گلشن راز (جلداول) شمس‌الدین محمد لاهیجی متخلص به اسیری: مقدمه، تصحیح و تحشیه
  • نقد اجتماعی رمان معاصر فارسی (با تاکید بر ده رمان برگزیده) بررسی سیر نقد رمان در ایران از سال ... تا ...
  • بازتاب مسایل اجتماعی در آثار منظوم سنایی
  • بررسی و تحلیل واژگان پایه در شعر کودک (پس از مشروطه)
  • مقایسه ضرب‌المثل‌های فارسی و یمنی
  • نقد هفت پیکر از دیدگاه زیبایی‌شناسی
  • نقد و بررسی منشات قائم مقام فراهانی
  • بررسی و نقد و پژوهش در آثار پارسی شاعران کرد عراق
  • مقایسه حماسه‌سرایی در ایران و هند با تکیه بر شاهنامه و مهابهاراتا
  • بررسی تطبیقی اسطوره سیاوش و آدونیس در متون تاریخی و ادبی
  • مقایسه و نقد آثار مقلدان گلستان سعدی با تاکید بر این آثار (روضه خلد، بهارستان، پریشان، منشات و ملستان)
  • انسان در شعر شاملو و سپهری
  • بررسی و تحلیل تصاویر و مضامین مربوط به مسایل نفت در ادبیات داستانی ایران (از نهضت ملی شدن صنعت نفت تا ...)
  • بازنویسی و مقدمه (نقد و تحلیل) دیوان خزینه الجواهر نواب میر گل محمدخان (زیب) مگسی
  • بررسی نوآوری های فرهنگ نویسی شبه قاره در واژه‌نامه‌های فارسی و مقایسه آن با فرهنگ نویسی در ایران
  • سیر تحول درون مایه‌های اجتماعی در شعر معاصر ایران با تاکید بر شعر ملک الشعرای بهار، پروین اعتصامی، نیمایوشیج، فروغ فرخزاد، سهراب سپهری، مهدی اخوان ثالث و احمد شاملو
  • مناسبات نسل‌ها در رمان معاصر (با تکیه بر پنج رمان سمفونی مردگان، نقش پنهان، نیمه غایب، اسفار کاتبان، عادت می‌کنیم)
  • بررسی و تصحیح انتقادی محتوای “مناقب الاصفیاء” شاه شعیب فردوسی
  • بررسی و طبقه‌بندی قابلیت های نمایشی ادبیات کلاسیک فارسی با تاکید بر پنج اثر کلیله و دمنه، گلستان سعدی،دفتر اول مثنوی مولوی، رساله الطیر ابن سینا (ترجمه شیخ اشراق)، لطایف طوایف
  • مدح نبوی در شعر حسان بن ثابت و خاقانی شروانی
  • معرفی، تحلیل و طبقه‌بندی مقالات حافظ پژوهی از سال ... تا ...
  • نقد روانشناختی آثار بهرام صادقی با تکیه بر نظریه‌ی یونگ
  • بررسی تطبیقی شعر میهنی معاصر عربی (مصر و لبنان) و فارسی از نیمه دوم قرن ‎۱۹‎.م (‎۱۳ه.ق) تا آغاز جنگ جهانی دوم
  • بررسی بازنویسی متون ادب کهن فارسی برای کودکان در دهه هفتاد (برای گروه سنی ب و چ بر اساس فهرست شورای کتاب کودک)
  • تحلیل تاثیر مثنوی مولوی و طریقت مولویه بر ادبیات کلاسیک بوسنی
  • مقایسه انتقادی قصاید محمدتقی (بهار) و خلیل‌الله (خلیلی)
  • بررسی و نقد آثار سعید نفیسی (با تکیه بر پانزده اثر تصحیح شده)
  • رودکی پژوهی در آیینه مقالات فارسی
  • ذهن و امور ذهنی در روش‌های سلوکی مولانا در مثنوی
  • مقایسه‌ی انسان کامل از دیدگاه بیدل و حافظ
  • بررسی انتقادی و تحلیل محتوای رساله منورالقلوب عبدالرحمن اسفراینی
  • بررسی مقایسه‌ای نقد ادبی معاصر فارسی و عربی (با تکیه بر آثار انتقادی عبدالحسین زرین‌کوب، محمدرضا شفیعی کدکنی، احمد امین، سید قطب، محمد مندور و احسان عباس)
  • تحلیل شخصیت زن در رمان های سووشون اثر سیمین دانشور و چالی قوشو اثر رشاد نوری گونتکین
  • بررسی جلوه‌های نمادپردازی در ادبیات داستانی معاصر فارسی از ‎۱۳۳۲ تا ‎۱۳۸۴ با تاکید بر برجسته‌ترین آثار از مشهورترین نویسندگان این دوره
  • تاثیر زبان و ادب فارسی بر زبان و ادب قرقیزی
  • بررسی و نقد و تحلیل سبکی خاطرات آزادگان دفاع مقدس
  • بررسی نقش ارجاع و انسجام واژگانی در محور عمودی شعر (با تاکید بر قصاید خاقانی)
  • بررسی هویت ایرانی در رمان‌های ایرانی (با تکیه بر رمان‌های: نون ‌و القلم، تنگسیر، سووشون و باغ بلور)
  • گل و کوزه گر: اصالت شعر خیام
  • تصحیح، بررسی و نقد تذکره عرفات العاشقین و عرصات العارفین (شرح احوال و آثار یکصد تن از شاعران)
  • نقد و تحقیق در منشات خاقانی شروانی
  • سیر علم بدیع در ادب فارسی (از آغاز تا کنون)
  • تصحیح انتقادی تذکره خلاصه الاشعار و زبده الافکار از تقی الدین کاشانی همراه با مقدمه و توضیحات
  • متناقض نمایی در غزل های مولوی
  • تصحیح و نقد و بررسی کتاب نفایس الفنون فی عرائس العیون (تالیف شمس‌الدین محمدبن محمود آملی م.ح.هـ.ق)
  • بررسی و شرح مشکلات حدیقه سنائی
  • مفاخره و تحول آن در شعر فارسی از آغاز تا حافظ (قرن هشتم)
  • جلوه‌های کلامی در آثار مولوی
  • تحلیل سیر انتقادهای سیاسی و اجتماعی در شعر فارسی از آغاز تا نیمه اول قرن هفتم هجری
  • صورخیال در دیوان عطارنیشابوری
  • مناظره در شعر فارسی از آغاز تا پروین اعتصامی
  • تاویل آیات و احادیث در متون فارسی تا قرن هفتم
  • شیوه‌های بیان مسایل اخلاقی در ده اثر ادب فارسی‌ها قرن هفتم
  • تاثیر دقایق و لطایف بلاغی قرآن کریم در ادب فارسی (آثار حکیم سنائی، سعدی، حافظ)
  • تحلیل جلوه‌های طبیعت در مثنوی های عرفانی سنائی، عطار و مولوی
  • ویژگی های شعر زنان و تفاوت آن با شعر مردان (در شعر معاصر)
  • بررسی خصوصیات سبکی آثار غنایی نظامی
  • تحقیق و بررسی مثنوی های امیر خسرو دهلوی ( مطلع الانوار، شیرین و خسرو و مجنون و لیلی)
  • توصیف پدیدارهای روانی در مثنوی مولوی
  • نقد و بررسی مقابله‌ای احوال و اشعار رودکی و بشار
  • نقد و بررسی آثار داستانی ابراهیم گلستان
  • تحلیل دیدگاه ها و نقد تحقیقات در حوزه شاهنامه‌شناسی (از سال ... تا ... هـ.ش)
  • بررسی مقایسه‌ای عناصر مدنی در شعر رودکی، انوری و خاقانی
  • نقد و بررسی آثار هوشنگ گلشیری
  • بررسی ساختار داستان های حیوانات در ادبیات کودکان از سال ... تا پایان جنگ در گروه سنی ب و ج
  • بررسی مقاله‌های دکتر عبدالحسین زرین کوب درباره شعر و شاعران
  • تاثیر انقلاب اسلامی در تبیین نقش زن در ادبیات داستانی بانوان و مقایسه آن با دوران پیش از انقلاب اسلامی
  • ویژگی های سبک غزلیات سعدی
  • بررسی واقعگرایی درآثار داستانی جلال آل احمد و غلامحسین ساعدی
  • منظومه‌سرایی فارسی از دوره مشروطه تا ... ش
  • تحلیل سیر تذکره‌ها و تاریخ ادبیات های فارسی در ایران از ... هـ.ش (مشروطه) تا ... هـ.ش

 

https://www.goftino.com/c/V8gUw6

گفتگوی بر خط (آنلاین)-همین الان سفارش دهید

 



:: برچسب‌ها: عناوین پایان نامه زبان و ادبیات فارسی،زبان و ادبیات فارسی، ویراستاری مقالات فارسی ,
:: بازدید از این مطلب : 47
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 خرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن احمدی

بیشتر دانشجویان برای انتخاب موضوع پروژه ها و پایان نامه ها و سمینارهایشان با مشکل انتخاب دست و پنجه نرم می‌کنند. گاهی اوقات انتخاب موضوع تا ترم های پایانی طول می‌کشد و این امر موجب به تأخیر افتادن اتمام دوره تحصیلی می‌گردد. چند نکته درباره انتخاب موضوع پایان نامه توصیه می‌کنیم:

 

۱ـ موضوع پایان نامه را هر چه زودتر انتخاب کنید. بهتر است از همان ترم اول دست به کار شوید.

۲ـ برای اینکه انتخاب موضوع آسان تر شود، توصیه می‌شود تحقیقات کلاسی را مرتبط با گرایشی که قصد پایان نامه نوشتن درباره آن را دارید متمرکز کنید تا ضمن آشنایی بیشتر با موضوع، آشنایی با منابع و…، به انتخاب موضوع نزدیک تر شوید. البته می‌بایست از همان ترم های اول دست به کار شوید. به طور مثال اگر رشته شما ادیان است و قصد دارید تا درباره دین یهود به مطالعه و نوشتن پایان نامه بپردازید، به طور نمونه در درس زبان تخصصی یک متن درباره یهودیت انتخاب کنید و اگر درس مسیحیت دارید موضوع حضرت مسیح در اندیشه یهود را مورد بررسی قرار دهید و حتی اگر موضوع ریزتری در ذهن دارید می‌توانید به صورت خاص موضوعات مرتبط را برای تحقیق انتخاب کنید.

۳ـ انتخاب استاد راهنمای خوب که بتواند شما را در امر تحقیق و پژوهش یاری کند از موضوعی که مورد علاقه شما است ولی استاد خوبی برای راهنمایی پایان نامه تان نمی‌یابید اهمیت بیشتری دارد. چرا که تحقیق و پژوهش در کنار استادی قوی بی شک در تقویت بنیان های علمی شما تأثیر گذار خواهد بود. صرف داشتن علاقه، برای انتخاب یک موضوع مفید فایده نخواهد بود.

۴ـ قبل از مطالعه اولیه و اطلاعات کافی از تهیه منابع برای تدوین پایان نامه از طرح موضوع آن اجتناب کنید. ابتدا مطالعات مقدماتی را انجام دهید و چنانچه یقین پیدا کردید که موضوع شما موضوع بکر و قابلیت تحقیق و نگارش دارد آن را مطرح و از آن موضوع دفاع کنید. ممکن است موضوعی را بدون مطالعه مقدماتی طرح کنید و هنگامی که کوچکترین چالش و پرسشی درباره آن مطرح می‌شود از آن منصرف شوید و به سراغ موضوع دیگری بروید که ارزش کمتری نسبت به آن دارد.

۵ـ ببینید که آیا منابع مورد نیاز برای تحقیق و پژوهش برای موضوع‌تان را در دسترس دارید. چنانچه با بررسی و تأمل مطمئن شدید که منابع کافی برای نوشتن درباره موضوع مورد نظر ندارید موضوع دیگری که برای آن منابع کافی در دسترس دارید انتخاب کنید.

 

https://www.goftino.com/c/V8gUw6

گفتگوی بر خط (آنلاین)-همین الان سفارش دهید

 



:: برچسب‌ها: انتخاب عنوان تحقیق، نحوه انتخاب موضوع پایان نامه، چگونگی نگارش یک پروپوزال ,
:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 18 خرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن احمدی

یکی از مشکلات عمده ای که پژوهشگران در زمان انجام تحقیق با آن مواجه هستند مدیریت و دسته بندی منابع تحقیق است. در گذشته پژوهشگران زمان زیادی را صرف دسته بندی و ترتیب منابع کرده و همین موضوع زمان زیادی را از تحقیق به خود اختصاص می داد. در حال حاضر هوش مصنوعی این امکان را برای محققان فراهم کرده است تا براحتی بتوانند حجم بالایی از منابع را به راحتی دسته بندی و مرتب کنند. نرم افزارهای مدیریت منابع یا رفرنس دهی (RMS) به دانشجویان و محققان کمک می کنند تا براحتی منابع مورد نظرشان را در این ابزارها اضافه کنند و بتوانند با چند کلیک ساده در متن تحقیق خودشان قرار دهند. نرم افزارهای رفرنس دهی تنها در نگارش یک تحقیق علمی کاربرد ندارد و میتوان آن را در طیف وسیعی از پروژه ها مانند طرح های کسب و کار، گزارشات علمی و پروپوزال های کاری مورد استفاده قرار داد. شما همچنین می توانید از طریق سرورهای ابری به منابع مختلف دسترسی داشته و مقالات وسیعی را در متن پژوهش خودتان استفاده کنید. ما در این مقاله قصد داریم بهترین نرم افزارهای رفرنس دهی در متون علمی و تحقیقاتی را به شما معرفی کرده و جزئیاتی را در مورد آنها بیان کنیم.

 

به ترتیب بهترین نرم افزارهای رفرنس دهی عبارتند از :

1. مندلی (Mendeley): این نرم افزار هم نسخه دسکتاپ داشته و هم نسخه آنلاین آن در دسترس عموم قرار دارد. کاربران می توانند براحتی با سرچ کردن نام نویسنده یا عنوان تحقیق رفرنس مورد نظرشان را انتخاب کنند. روش های مختلف رفرنس دهی در این نرم افزار وجود دارد و هر شخص بنابر صلاحدید و استانداردهای ژورنال می تواند روش مورد نظرش را انتخاب نماید.

2. ایزی بایب (EasyBib): این نرم افزار امکان جستجو، امکان نکته نویسی و امکان سایتیشن را برای پژوهشگران فراهم می کند. فرمت های مختلف و بسیار کاربردی از MLA و APA در آن وجود دارد که محققان به راحتی می توانند بین آنها انتخاب درست را انجام دهند.

3. اندنوت (End Note): این نرم افزار این امکان را فراهم می کند که محقق بتواند منابع مورد نظرش را علاوه بر رفرنس نویسی در پژوهش، با دیگر نویسندگان به اشتراک بگذارد.

4. ریدکیوب پیپرز (Readcube Papers): این نرم افزار رفرنس دهی در پلتفرم آنلاین، ویندوز و موبایل وجود دارد که امکان رفرنس نویسی منابع مختلف را فراهم می کند. این ابزار رفرنس نویسی امکان هشتگ زنی و انتخاب کلیدواژه های موثر تحقیق را نیز فراهم می آورد.

5. زوترو (Zotero): این نرم افزار نیز همانند ایزی بایب امکان جستجو، نکته نویسی و به اشتراک گذاری منابع را برای محققان فراهم می کند.

6. سای وییل (SCiwheel): این نرم افزار نیز همانند اندنوت و مندلی یک محیط کاربری بسیار ساده و کاربردی در اختیار کاربران قرار می دهد تا براحتی بتوانند منابع مورد نظرشان را در متن تحقیق سایت نمایند.

7. رف ورک (RefWork): ابزار رفرنس بسیار تخصصی برای مدیریت منابع، اشتراک گذاری منابع، سایت کردن، تعریف روش رفرنس دهی و ذخیره سازی آن است.

8. رفرنس منجر (Reference manager): این نرم افزار قدرتمند توسط سایت تامسون اند رویترز که مجلات ISI را مدیریت میکند، طراحی شده و بسیار کاربردی است.

 

https://www.goftino.com/c/V8gUw6

گفتگوی بر خط (آنلاین)-همین الان سفارش دهید



:: برچسب‌ها: رفرنس دهی، رفرنس نویسی، باید و نبایدهای رفرنس نویسی، روش های رفرنس دهی، اشتباهات رایج در رفرنس دهی، نرم افزارهای رفرنس دهی ,
:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 17 خرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن احمدی

تفاوتی ندارد که یک پژوهشگر حرفه ای در زمینه رفرنس نویسی هستید و یا اینکه به تازگی شروع به نگارش مقاله کرده اید. به یاد داشته باشید که هر فرآیند علمی از قبیل نگارش پایان نامه، نوشتن پروپوزال، آماده کردن یک مقاله علمی و غیره مشتمل بر بایدها و نبایدهایی است که بدون توجه به آن نمی توانید نتیجه مطلوبی بدست آورید. تمامی بخش های یک مقاله علمی از جمله مقدمه، چکیده، ادبیات موضوع، روش تحقیق، نتیجه گیری و رفرنس دهی دارای بایدها و نبایدهایی است که در صورت رعایت کردن موجب بهبود کیفیت آن خواهد شد. در این مطلب سعی می کنیم بایدها و نبایدهایی را در ارتباط با بخش منابع و فرآیند رفرنس دهی ذکر کنیم:

بایدهای رفرنس دهی:

1. سعی کنید از مانند مندلی، اندنوت و غیره استفاده کنید.

2. قبل از آغاز رفرنس نویسی سعی کنید اطلاعات لازم را در مورد روشهای استاندارد رفرنس نویسی بدست آورید. بسیاری از ژورنال ها از روش های خاصی برای رفرنس دهی استفاده می کنند و این روش ها ممکن است در ژورنال های مختلف، متفاوت باشد. حتی دانشگاه ها و موسسات آموزشی نیز، از روش های متفاوتی برای رفرنس دهی استفاده می کنند.

3. رعایت اصول نگارشی روشهای رفرنس دهی (Referencing Styles) به صورت کاملا دقیق و مشتمل بر جزییات کامل

4. آماده سازی رفرنسها در یک فایل جداگانه پیش از وارد کردن در فایل اصلی مقاله

5. مقایسه رفرنس های متنی و لیست رفرنس های پایان مقاله

(اصلاح لیست در صورتی که رفرنس های اضافی یا رفرنس های کمتر از متن قرار داده اید-تطبیق دقیق و کامل رفرن متن و رفرنس پایان پژوهش)

6. بررسی ترتیب رفرنس ها بر اساس الفبای انگلیسی یا فارسی (حتی اگر از نرم افزارهای رفرنس دهی استفاده می کنید، باز هم چک کردن این موضوع ضروری است)

7. نام نویسندگان را از نظر صحیح بودن املای واژگان آنها بررسی نمایید

8. زمانی که متن یک مقاله را در تحقیق خودتان می آورید، نباید مفهوم یا محتوای معنایی آن را تغییر دهید( نه کاملا کپی که پلاجریسم شناخته شود نه کاملا تغییر یافته که مفهوم تغییر کند)

 

رعایت بایدها در رفرنس دهی به تنهایی نمیتواند تضمین کننده کیفیت بالای رفرنس ها باشد. محقق باید توجه ویژه ای به اصول مربوط به نبایدهای رفرنس دهی نیز داشته باشد.

نبایدهای رفرنس دهی:

1. نباید تفاوت های میان رفرنس دهی مقاله، کتاب، پایان نامه، روزنامه یا متون آنلاین را فراموش کنید. هر کدام از این متون روش رفرنس دهی مخصوص به خودشان را دارند.

2. فرآیند رفرنس دهی را نباید پس از پایان تحقیق انجام دهید. بلکه در طول فرآیند گردآوری مطالب و نگارش مقاله فرآیند رفرنس دهی را انجام دهید.

3. تمامی منابعی که استفاده میکنید را در رفرنس های خودتان بگنجانید.

4. منابعی که از آنها استفاده نکرده اید را در رفرنس ها قرار ندهید (برخی از نویسندگان برای سایتیشن این کار را انجام می دهند)

5. نقل قول ها را با رفرنس ها اشتباه نگیرید.

 

https://www.goftino.com/c/V8gUw6

گفتگوی بر خط (آنلاین)-همین الان سفارش دهید



:: برچسب‌ها: رفرنس نویسی، باید و نبایدهای رفرنس نویسی، اشتباهات رایج در رفرنس دهی ,
:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 16 خرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن احمدی

رفرنس دهی یا رفرنس نویسی به مجموعه روش هایی گفته می شود که به واسطه آن شخص نویسنده می تواند ایده ها، تحقیقات و دستاوردهای اشخاص دیگر را در کار خودش مورد استفاده قرار دهد. ابداع روش های مختلف رفرنس دهی بیشتر با هدف رعایت حقوق کپی رایت و احترام به ایده ها و خلاقیت دیگران بوده است. فرآیند رفرنس دهی یک ضرورت در نگارش تحقیق علمی است و بدون آن انسجام، منحصر به فرد بودن متن، عدم وجود پلاجریسم، کیفیت بالای مقاله، دستاوردهای جدید و غیره دیگر معنایی ندارد. حال که از اهمیت رفرنس نویسی آگاه شدید، سوال مهم اینجاست که چطور و از کدام روش رفرنس دهی باید استفاده کرد. در حال حاضر بسیاری از ژورنال ها و موسسات آموزشی پیش از نگارش یک مقاله به شما استانداردها و دستورالعمل های لازم جهت آماده سازی مقاله را ارائه می کنند. این دستورالعمل ها معمولا در قالب Author Template یا پیشنویس نویسنده ارائه می شوند که می توانید تمامی جزئیات و استانداردهای مورد نظر یک ژورنال یا موسسه را برای نگارش مقاله، کتاب، پایان نامه و غیره در آن بیابید. اما چنانچه روش مشخصی برای رفرنس دهی در این در دستورالعمل ها پیدا نکردید جای نگرانی نیست. به طور کلی هر رشته تحصیلی به عنوان پیش فرض از یک روش رفرنس دهی استفاده می کند که در ادامه برای شما بیان خواهیم کرد.

روش های رفرنس دهی در رشته های تحصیلی مختلف:

1. روش رفرنس دهی ACS: ابداع شده توسط انجمن شیمی امریکا که این روش به صورت گسترده ای در رشته شیمی کاربرد دارد.

2. روش رفرنس دهی AGLC: رفرنس دهی استاندارد استرالیا برای رشته های حقوق

3. روش رفرنس دهی AMA: ابداع شده توسط انجمن پزشکی امریکا که در رشته های ژنتیک، زیست شناسی و زیر مجموعه پزشکی کاربرد دارد.

4. روش رفرنس دهی AMJ: یک روش رفرنس دهی برای مقالات چاپ شده در رشته مدیریت

5. روش رفرنس دهی APA: ابداع شده توسط انجمن روانشناسی امریکا که در رشته های روانشناسی و تمامی رشته های زیر شاخه علوم انسانی و علوم اجتماعی کاربرد دارد.

6. روش رفرنس دهی Chicago: ابداع شده توسط دانشگاه شیکاگو که در رشته های انسان شناسی و هنر کاربرد دارد.

7. روش رفرنس دهی CSE: روش رفرنس دهی انجمن ویرایشگران علوم که در رشته های مرتبط با علوم تجربی کاربرد دارد.

8. روش رفرنس دهی Harvard: یکی از قدیمی ترین روش های رفرنس دهی و پرکاربرد در رشته اقتصاد

9. روش رفرنس دهی IEEE: ابداع شده توسط انجمن برق و مهندسی الکترونیک که در رشته های مهندسی و کامپیوتر کاربرد دارد.

10. روش رفرنس دهی MLA: ابداع شده توسط انجمن زبان های مدرن در امریکا که در رشته های زبان شناسی و ادبیات کاربرد دارد.

11. روش رفرنس دهی Vancouver: این روش به صورت گسترده ای در علوم پزشکی و حوزه سلامت مورد استفاده قرار می گیرد.

 

https://www.goftino.com/c/V8gUw6

گفتگوی بر خط (آنلاین)-همین الان سفارش دهید

 



:: برچسب‌ها: رفرنس دهی، رفرنس نویسی، باید و نبایدهای رفرنس نویسی، روش های رفرنس دهی، اشتباهات رایج در رفرنس دهی، نرم افزارهای رفرنس دهی ,
:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 خرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن احمدی

قبل از سال های 1948 بیشتر مراکز آموزشی و دانشگاه ها سعی می کردند با بررسی معدل و نمرات درسی، دانشجویان حقوق مورد نظرشان را انتخاب کرده و به آنها پذیرش بدهند، اما در اواخر سال 1948 اولین نسخه از آزمون ال ست (LSAT) به جوامع علمی معرفی شد و تصمیم گیران سعی کردند در کنار ارزیابی معدل از نمره این آزمون نیز استفاده کنند.

در سال 1991 تغییراتی در این آزمون ایجاد شد و از آن پس تا به امروز هیچ تغییر دیگری در محتوا و مطالب آزمون ایجاد نشده است و به شکل قدیم در حال برگزاری است. آزمون ال ست (LSAT) شامل 6 بخش می شود که 4 بخش از آن دارای نمره هستند، یک بخش از آن آزمایشی بوده و هیچ نمره ای ندارد و یک بخش دیگر نیز مربوط به نوشتن انشاء و بدون نمره است. نمره این آزمون با توجه به عملکرد رقبای شما در آزمون در محدوده 120 تا 180 دسته بندی می شود.

این موضوع بدین معنا است که نمره ای که شما در آزمون بدست آورده اید، نمره نهایی و پایانی شما نیست و شما باید منتظر عملکرد سایر رقبا باشید تا در قالب نمودار نمره نهایی شما مشخص شود. زمانی که یک دانشگاه درخواست نمره شما را می کند، موسسه برگزار کننده آزمون، تمامی نمرات بدست آمده توسط شما در 5 سال گذشته را برای آنها خواهند فرستاد.

بر اساس تحقیقات انجام گرفته توسط دانشگاه پنسیلوانیا، متقاضیانی که توانسته اند نمره بالایی در آزمون ال ست (LSAT) بدست آورند در نهایت عملکرد بهتری در کلاسهای درس حقوق و کسب معدل بالاتر داشته اند.

آزمون ال ست (LSAT) برای اولین توسط فرانک بولز (Frank Bowles) که مسئول پذیرش تحصیلی دانشجویان حقوق در دانشگاه کلمبیا بود معرفی شد. او به دنبال راهی بود تا بتواند استراتژی رضایت بخش تری برای جذب دانشجویان حقوق پیدا کند و تنها بر معدل و نمره کلاسی اتکا نشود.

بعدها دانشکده حقوق هاروارد و دانشگاه یل (Yale) نیز به این فرآیند پیوسته و طراحی جدید و موثرتری برای آزمون ال ست (LSAT) ارائه نمودند. آزمون ال ست (LSAT) در ماه های ژانویه، مارچ، جون، جولای، سپتامبر و اکتبر و نوامبر برگزار می شود. بر اساس آمار ارائه شده توسط موسسه LSAC در سال 2012 تعداد 129900 داوطلب در این آزمون ثبت نام کرده و این تعداد در سال بعد 16% کاهش داشت.

در سال های بعد نرخ مشارکت در این آزمون به صورت متغیر در محدوده 130 هزار شرکت کننده سالانه افزایش و کاهش داشت است. همانطور که پیشتر بیان کردیم، آزمون ال ست (LSAT) در حدود 3 ساعت و 30 دقیقه است که شما می بایست در قالب آن به 99 تا 102 سوال چند گزینه ای پاسخ دهید. آزمون ال ست (LSAT) شامل بخش های زیر است:

استدلال منطقی (Logical Reasoning): آزمون ال ست (LSAT) شامل دو بخش استدلال منطقی است که برای ارزیابی قدرت تجزیه و تحلیل داوطلبان طراحی شده است. هر یک از بخش های استدلال منطقی در آزمون ال ست (LSAT) شامل 24-26 سوال چند گزینه ای است که معمولا با یک متن کوتاه یا چند جمله آکادمیک شروع می شوند. سوالات این بخش از داوطلب درخواست می کند که فرض نگارنده یا طراح سوال را حدس بزنند و یا نتیجه گیری متفاوتی نسبت نویسنده متن ارائه کنند. این بخش از آزمون به قدرت نتیجه گیری، استدلال و تحلیل بسیار بالایی نیاز دارد.

درک مطلب متون (Reading Comprehension): بخش درک مطلب در آزمون ال ست (LSAT) شامل چهار متن 400-500 کلمه ای است که از هر متن 5-8 سوال پرسیده می شود و مجموعا در این بخش به 26-28 سوال است که در زمان تقریبی 35 دقیقه به آنها پاسخ می دهید. هیچ پیشبینی مشخصی از نوع سوالات و متون آنها وجود ندارد ولی طراحان نشان داده اند که به متون حقوقی و اجتماعی علاقه زیادی دارند.

در سال 2007 بر اساس نظر موسسه LSAC یکی از متون بخش درک مطلب حذف شد و بجای آن سوالات متون مقایسه ای جایگزین شد که در آن دو متن کوتاه ولی مشابه با تفاوت های جزئی به داوطلب داده می شد و از وی سوالاتی مرتبط با آن پرسیده می شد.

بازی منطق (Logic Game): این بخش از آزمون که بسیار شبیه به استدلال ریاضی در آزمون GRE و GMAT است به دنبال قدرت تجزیه و تحلیل ریاضی در شما است. در این بخش سوالات از نوع هوش است و از داوطلب درخواست می شود تا با توجه به اطلاعات ارائه شده، جواب صحیح را انتخاب کنند.

برای مثال از داوطلب پرسیده می شود "اگر 10 نفر در یک مهمانی حضور داشته باشند و 5 نفر آنها از مهمانی خارج شوند و دوباره 15 نفر به مهمانی اضافه شوند و مجددا 11 نفر خارج شوند و...... در نهایت چند نفر در مهمانی حضور دارند" البته این سوال شاید یک سوال ساده در مجموعه آزمون ال ست (LSAT) به نظر برسد و قطعا سوالات ریاضی دشوارتر از این نیز به داوطلبان داده خواهد شد. در مجموع سوالات به دنبال درک مطلب، قدرت تحلیل ریاضی و سنجش هوش ریاضی شما هستند.

قسمت آزمایشی بدون نمره: این بخش از آزمون ال ست (LSAT) همواره وجود داشته است و نمره ای به آن اختصاص داده نمی شود. در گذشته یکی از سه بخش قبلی به عنوان آزمایشی در نظر گرفته میشده است ولی در حال حاضر بعد از سه بخش اصلی آزمون نوبت به بخش آزمایشی میرسد که البته نمره ای به آن تعلق نمی گیرد. هدف از طراحی این بخش، تحقیق و توسعه آزمون برای سوالات آینده است.

بخش انشاء (Writing): آخرین بخش از آزمون ال ست (LSAT) به انشاء اختصاص دارد که همانند بخش قبلی به آن نمره ای داده نمی شود. دو موضوع به شما داده می شود و از شما درخواست می شود که یک انشاء حداقل 400-500 کلمه ای در مورد یکی از موضوعات به انتخاب خودش بنویسد.

همانطور که گفته شد این بخش از آزمون نمره ای ندارد اما زمانی که موسسه بخواهد نمره شما را در اختیار دانشگاه مقصد قرار دهد، متن انشایی که نوشته اید را برای آنها خواهد فرستاد تا خود دانشگاه ارزیابی کار شما و در نهایت پذیرش تحصیلی را پیگیری کند. بر اساس تحقیقات انجام شده 67% از موسسات و دانشگاه های حقوق، از متن انشاء داوطلبان برای بررسی و ارزیابی کیفیت آنها استفاده می کنند.

 

https://www.goftino.com/c/V8gUw6

گفتگوی بر خط (آنلاین)-همین الان سفارش دهید



:: برچسب‌ها: آزمون ال ست (LSAT)، آزمون ال ست، LSAT ,
:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 خرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن احمدی
  • بررسی تاثیر رضایت مجنی علیه در جرائم علیه اشخاص
  • زنان بزه دیده در دو نظام کیفری ایران و انگلستان
  • تحلیل مبنای دیه
  • استرداد مجرمین
  • بحث پیرامون جرائم احتکار و گران فروشی
  • قضا زدایی و جایگاه آن در نظام کیفری ایران
  • حمایت کیفری از صغار در قوانین ایران
  • سالم سازی محیط
  • بررسی تطبیقی ماده واحده قانون احترام به آزادی های مشروع و حفظ حقوق شهروندی
  • صلاحیت دادگاه های نظامی ایران
  • مطالعه تطبیقی جرائم مطبوعاتی در حقوق ایران، مصر و لبنان (اهدایی)
  • جرائم موسسات پولی و اعتباری غیر بانکی در حقوق ایران
  • وندالیسم در سیاست کیفری ایران
  • بررسی مجازات های اجتماعی در پرتو اسناد بین المللی و لایحه قانون مجازات های ….
  • قرار نظارت قضایی؛ از مبانی تا جلوه ها (با تاکید بر حقوق کیفری ایران)
  • سیاست جنایی و الگوهای آن در چالش با توسعه نیافتگی و آثار آن با تاکید بر سیاست گذاری جنایی در ایران
  • سیاست گذاری جنایی: مبانی اصول راهبردی و مدل ها PHD
  • خودکشی مساعدت شده پزشکی در حقوق ایران، انگلستان و آمریکا
  • زندان و تاثیرآن در تکرار جرم
  • مطالعه تطبیقی قتل از روی ترحم در حقوق ایران و انگلستان
  • جرائم بر ضد مصالح عمومی مملکت (خیانت –جاسوسی)
  • بررسی حدود اختیارات دادستان (در قانون اصلاح ق.ت.و.ع.۱۳۸۱)
  • بررسی تطبیقی جرم سرقت در حقوق ایران و انگلستان
  • قراردادها در حقوق کیفری ایران
  • سرقت در حقوق جزای ایران، سوئیس- فرانسه
  • مطالعه تطبیقی آزادی مشروط در حقوق ایران و انگلستان
  • جایگاه پرونده شخصیت در نظام کیفری ایران و کانادا
  • موانع قصاص نفس در شریعت اسلام
  • گفتمان سیاست جنایی تقنینی در قانون اصلاح قانون بیمه اجباری مسئولیت مدنی دارندگان وسیله نقلیه موتوری….
  • نقش دادستان در پیشگیری از وقوع جرم: از نظر تا عمل PHD
  • مسئولیت کیفری مقامات مافوق وزیر دستان آنان در حقوق بین الملل کیفری PHD
  • آزادی مشروط زندانیان در حقوق ایران
  • ضابطه مندی اختیارات قضایی در تعیین مجازات در نظام کیفری ایران، انگلستان و مصر PHD
  • شرکت و معاونت در جرم از نظریه قضایی دادگاه های ایران و فرانسه و عقاید علمای حقوق
  • مطالعه ی مقررات (نهاد) دیه از منظر آموزه های بزه دیده شناسی و اصول عدالت ترمیمی
  • وظایف و اختیارات دیوان عالی کشور ایران و مقایسه آن با نهاد مشابه در نظام کیفری انگلستان
  • معیارهای عادلانه دادرسی در اسناد بین المللی و حقوق داخلی
  • ایراد ضرب و جرح عمدی
  • قوانین حاکم بربلیس از صدراسلام تا حکومت اسلا می و مطالعه تطبیقی آن
  • سیاست جنایی تقنینی ایران در قبال بیماران روانی بزهکار-بزه دیده
  • جایگاه قانونی سازمان تعزیرات حکومتی در دادرسی و پیشگیری از جرائم اقتصادی
  • فرآیند تاریخی تدوین و تصویب قانون مجازات عمومی ۱۳۰۴و تحولات بعدی این قانون (۱۳۴۶-۱۳۰۴)
  • تحلیل و بررسی مفهوم فعل حرام از دیدگاه علمی و قانونی (ماده ۶۳۸ق. م.ا)
  • تغییرات حاصله در سیستم قضایی کشور بعد از انقلاب
  • تحقیق راجع به متهمین مختل المشاعر موضوع ماده ۳۶ اخیرالتصویب
  • بررسی تاثیر جنسیت بر ارتکاب جرم
  • اصل شفافیت در حقوق کیفری اقتصادی (اهدایی)
  • شهادت کذب وقسم دروغ و آثار مترتبه برآن ها در حقوق
  • مباشرت و تسبیب در جنایات عمومی
  • پزشکی از راه دور و مسئولیت کیفری ناشی از آن در نظام حقوقی ایران
  • تاثیر مقررات مالی در قرار دادها

 

https://www.goftino.com/c/V8gUw6

گفتگوی بر خط (آنلاین)-همین الان سفارش دهید



:: برچسب‌ها: عناوین پایان نامه های رشته حقوق , حقوق کیفری و جرم شناسی , حقوق جزا و جرم شناسی ,
:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 12 خرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن احمدی
  • مطالعه تطبیقی مسئولیت ناشی از خون آلوده در نظام حقوق ایران و فرانسه
  • مطالعه تطبیقی ممنوعیت دارندگان اطلاعات نهانی در رابطه با معاملات اوراق بهادار
  • بررسی فقهی حقوق جزا انتقال بیماری از طریق تماس جنسی،
  • پیوند اعضا و چالش های حقوقی آن
  • جرم معامله متکی براطلاعات نهانی
  • مسئولیت مدنی کارگزاران بورس و فرایند طرح دعاوی مرتبط در مراجع صالحه
  • مقایسه تطبیقی جایگاه حقوقی مدیران شرکت های سهامی در حقوق ایران و فرانسه
  • بررسی فقهی تغییر جنسیت
  • بررسی فقهی، حقوق تخریب محیط زیست
  • ماهیت فقهی جعاله در بانکداری
  • انتقال محکومان در حقوق جزای بین الملل و ایران
  • تحولات تحصیل دلیل در جرم پولشویی با رویکرد به اسناد بین المللی قوانین و مقررات ایران و انگلیس
  • قراین و امارات در حقوق کیفری ایران و انگلیس PHD
  • بررسی تطبیقی مسئولیت کیفری صغار در مذاهب پنجگانه
  • بررسی اختیارات قضات در نظام دادرسی کیفری ایران (قبل و بعد از انقلاب)
  • بررسی تطبیقی جرم کلاهبرداری از شرکت های بیمه در حقوق ایران و انگلستان
  • سیاست جنایی ایران در قبال بزه دیدگان جرائم جنسی به عنف (با تاکید بر فقه امامیه)
  • حمایت کیفری از صغار در برابر جرائم جنسی در نظام حقوقی انگلستان و ویلز
  • ابعاد کیفری حقوق تجارت الکترونیکی PHD
  • اصل برائت و اماره جرمیت
  • حمایت کیفری از محیط زیست
  • معاونت در جرائم مشمول حدود، قصاص و تعزیرات در قانون مجازات اسلامی ایران
  • روش تفسیر در قوانین کیفری و فقه اسلامی
  • روان شناسی در خدمت حقوق جزا
  • جرائم و مجازات های مالیاتی ۵۰سال اخیر برای مودیان و ماموران مالیات و پیشنهاد
  • ماهیت حقوقی –سیاسی تروریسم با تاکید بر جایگاه آن نسبت به ساختارهای قدرت PHD
  • بررسی فقهی-حقوقی و جرم شناختی فرزند کشی
  • بررسی سیاست جنایی ایران و آمریکا در قبال حمایت از کودکان و نوجوانان بزه دیده
  • سیاست جنایی ایران درقبال بزهکاری کودکان و نوجوانان
  • تاثیر جرائم سازمان یافته بر مبانی حقوق کیفری ماهوی PHD
  • قرائت جرم شناختی موازین دادرسی عادلانه
  • فردی کردن مجازات ها درحقوق کیفری ایران
  • دفاع مشروع
  • رویکرد تقنینی و قضایی عرف در نظام کیفری ایران PHD
  • حمایت کیفری ازحق مالکیت بر علایم تجاری
  • دیه و خسارات مازاد بر آن با نگرشی بر قوانین و رویه قضایی
  • تاثیر رضایت مجنی علیه در مسئولیت کیفری
  • حقوق بزه دیده در فرآیند دادرسی کیفری بین المللی PHD
  • هدف از مجازات ها چیست؟
  • تاثیر فعل غیر مادی در ماهیت قتل
  • بررسی قوانین جزایی ایران در پرتو فن آوری اطلاعات
  • بررسی حق دفاع متهم در نظام کیفری ایران
  • جرائم مالی کارمندان دولت ”اختلاس- ارتشاء”
  • مبانی فلسفی حقوق جزا
  • تقلب و دسیسه در امور خدمت وظیفه عمومی
  • تحقیقی پیرامون جرائم مطبوعاتی
  • رابطه علیت در ارتکاب جرم
  • دادرسی روستایی در ایران (خانه های انصاف) و بررسی تطبیقی با دادرسی روستایی در هند
  • مقام زن در اسلام و جایگاه آن در حقوق کیفری ایران
  • وظیفه ضابطان دادگستری و رعایت حقوق فردی
  • جرائم بازرگانی؛ از ماهیت تا پاسخ های کیفری با تاکید بر اسناد بین المللی
  • جرائم و مجازات اخلال کنندگان در تاسیسات گاز کشو

 

https://www.goftino.com/c/V8gUw6

گفتگوی بر خط (آنلاین)-همین الان سفارش دهید



:: برچسب‌ها: عناوین پایان نامه های رشته حقوق , حقوق کیفری و جرم شناسی , حقوق جزا و جرم شناسی ,
:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 11 خرداد 1403 | نظرات ()